Cumhuriyetin
nitelikleri
Madde
2 -
Türkiye
Cumhuriyeti,
toplumun huzuru, milli dayanışma
ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk
milliyetçiliğine bağlı, başlangıçta belirtilen temel ilkelere
dayanan, demokratik,
lâik ve sosyal bir hukuk Devletidir.
Değiştirilemeyecek
hükümler
Madde
4 -
Anayasanın
1 inci maddesindeki Devletin şeklinin Cumhuriyet olduğu hakkındaki
hüküm ile, 2
nci maddesindeki Cumhuriyetin nitelikleri ve
3 üncü maddesi hükümleri değiştirilemez ve değiştirilmesi
teklif edilemez.
Anayasanın
bağlayıcılığı ve üstünlüğü
Madde
11 -
Anayasa hükümleri,
yasama, yürütme ve yargı
organlarını, idare makamlarını ve diğer kuruluş ve kişileri
bağlayan temel hukuk kurallarıdır.
Temel
hak ve hürriyetlerin
kötüye kullanılamaması
Madde
14 - (DEĞİŞİK
MADDE RGT: 17.10.2001 RG NO: 24556 KANUN NO: 4709/3) (KOD 1)
Anayasada
yer alan hak ve hürriyetlerden hiçbiri,
Devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğünü bozmayı
ve insan haklarına dayanan demokratik ve lâik
Cumhuriyeti ortadan kaldırmayı amaçlayan faaliyetler biçiminde
kullanılamaz.
Eğitim
ve öğrenim hakkı ve ödevi
Madde
42 -
Kimse,
eğitim
ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz.
Öğrenim hakkının kapsamı kanunla tesbit edilir ve düzenlenir.
Eğitim
ve öğretim, Atatürk ilkeleri ve inkılapları doğrultusunda,
çağdaş bilim ve eğitim esaslarına göre, Devletin gözetim ve
denetimi altında yapılır.
Bu
esaslara aykırı eğitim ve öğretim yerleri açılamaz.
Eğitim
ve öğretim hürriyeti, Anayasaya sadakat borcunu ortadan kaldırmaz.
İnkılap
kanunlarının korunması
Madde
174 -
Anayasanın
hiçbir hükmü,
Türk
toplumunu çağdaş uygarlık seviyesinin üstüne çıkarma ve
Türkiye Cumhuriyetinin lâiklik niteliğini koruma amacını güden,
aşağıda gösterilen inkılap kanunlarının,
Anayasanın halkoyu ile kabul edildiği tarihte yürürlükte bulunan
hükümlerinin,
Anayasaya aykırı olduğu şeklinde anlaşılamaz ve yorumlanamaz:
- 3 Mart 1340 tarihli ve 430 sayılı Tevhidi Tedrisat Kanunu;
Yukarıya,halen
yürürlükte bulunan T.C.Anayasasının ilgili maddelerinden aynen
aldığımız hükümleri çok açıktır.
Cumhuriyetin
niteliklerini belirleyen 2. madde ne diyor?
Türkiye
Cumhuriyeti laik bir hukuk devletidir.
Anayasanın
değiştirilemeyecek ve hatta değiştirilmesi teklif dahi
edilemeyecek hükümlerini gösteren 4. maddesi ne diyor?
Anayasanın
2. maddesindeki cumhuriyetin nitelikleri (Laik Cumhuriyet)
değiştirilemez
ve değiştirilmesi teklif edilemez.
Anayasanın
11. maddesi ne diyor?
Anayasa
hükümleri,
yasama, yürütme ve yargı
organlarını, idare makamlarını ve diğer kuruluş ve kişileri
bağlayan temel hukuk kurallarıdır.
Anayasanın
Temel hak ve hürriyetlerin kötüye kullanılamaması başlıklı
14. maddesi ne diyor?
Anayasada
yer alan hak ve hürriyetlerden hiçbiri,cumhuriyeti ortadan
kaldırmayı amaçlayan faaliyetler biçiminde kullanılamaz.
Anayasanın
Eğitim ve Öğrenim Hakkı ve ödevi başlıklı 42. maddesi ne
diyor?
Eğitim
ve öğretim, Atatürk ilkeleri ve inkılapları doğrultusunda,
çağdaş bilim ve eğitim esaslarına göre, Devletin gözetim ve
denetimi altında yapılır. Bu esaslara aykırı eğitim ve öğretim
yerleri açılamaz.
Eğitim
ve öğretim hürriyeti, Anayasaya sadakat borcunu ortadan kaldırmaz.
Anayasanın
İnkılap (Devrim) Kanunlarının korunması başlıklı 174. maddesi
ne diyor?
Anayasanın
hiçbir hükmü, Türk toplumunu çağdaş uygarlık seviyesinin
üstüne çıkarma ve Türkiye Cumhuriyetinin lâiklik niteliğini
koruma amacını güden, aşağıda gösterilen inkılap
kanunlarının,.......hükümlerinin, Anayasaya aykırı olduğu
şeklinde anlaşılamaz ve yorumlanamaz.
3
Mart 1340 tarihli ve 430 sayılı Tevhidi Tedrisat (Öğretim
Birliği) Kanunu, bu devrim kanunlarından en önemlisidir.
Anayasamızın
174. maddesine göre bir devrim kanunu sayılan ve anayasanın
koruması altına alınan Tevhidi Tedrisat (Öğretim Birliği)Kanunu,
devrim niteliğinde olan ne gibi değişiklikler getirmiştir?
Öğretim
Birliği Kanununun 1. maddesi ile ülke dahilindeki bütün ilim ve
öğretim kurumları, Maarif Vekaletine (Günümüzün Milli Eğitim
Bakanlığına) bağlanmıştır.
Bu
kanunun 2. madesi ile Şer'iye
ve Evkaf Vekaleti veyahut hususi vakıflar tarafından idare olunan
bilcümle medrese ve mektepler,Maarif Vekaletine devir ve
bağlanmıştır. Şer'iye ve Evkaf Vekaleti;şeriat,yani din işleri
ve vakıf işleriyle uğraşan bakanlık olup, Şeriye
ve Evkaf Vekaleti,3.Mart.1924 de kaldırılmış olup,kaldırılan
Şeriye Vekaleti yerine Diyanet İşleri Başkanlığı, Evkaf
Vekaleti yerine de Vakıflar Genel Müdürlüğü kurulmuştur.
3.Mart.1924
tarihli Öğretim Birliği (Tevhidi Tedrisat) Kanununun yukarıya
aldığımız ilk iki maddesine göre, medreseler ve dini eğitim
kaldırılmış ve yerine laik eğitim getirilerek, eğitim de birlik
sağlanmıştır, bu nedenle de bu kanun anayasamızın koruması
altına alınan bir devrim kanunu sayılmıştır.
Rahmetli
Atatürk ülke nüfusunun büyük ekseriyetinin Müslüman dinine
mensup olması nedeniyle,kaldırdığı Şeriye Vekaleti yerine
Diyanet işleri Başkanlığını kurdurmuş olup, çıkarılan
3.Mart.1924 sayılı Tevhidi Tedrisat (ÖğretimBirliği) Kanununun
4. Maddesine konan hüküm ile Maarif Vekaletine yüksek
diniyat mütehassısları
(din alimleri)yetiştirilmek üzere Darülfünunda (Üniversitede)
bir İlahiyat Fakültesi tesisi (kurulması) ve imamet ve hitabet
(İmam Hatip) gibi hidematı diniyenin (dini hizmetlerin) ifası
vazifesiyle mükellef (görevli)memurların yetişmesi için de, İmam
Hatip mektepleri açma yetkisini vermiştir.
3.Mart.1924
tarihli Öğretim Birliği Kanunu çok açık olup, imam hatip
okulları,dini hizmetleri yapmak üzere imam ve hatip yetiştirmek
amacıyla kurulan ve sadece bu amaçla sınırlı meslek okulları
olup; dini eğitim veren bu okulların, önceki iktidarlar döneminde
lise haline getirilmesi ve bu okul mezunlarına ilahiyat fakültesi
dışında, hakim,savcı,kaymakam,doktor,mühendis yetiştiren her
dalda fakülte ve yüksek okullara girme hakkı tanıyan tüm yasal
değişiklikler, bir devrim yasası olan ve laik eğitim sistemini
getiren Öğretim Birliği Kanununa açıkça aykırı olduğu
gibi,özellikle AKP iktidarı döneminde, neredeyse tüm liselerin
imam hatipleştirilmesi projesi de, devrim kanunu olan Öğretim
Birliği Kanununa ve anayasanın yukarıda aynen yer verdiğimiz
2,4,11,14,42 ve 174 maddelerine açıkça aykırı olup,çok ağır
bir suç olan anayasanın ve kurulu anayasal düzenin,devlet yetkisi
kullanılarak zorla ihlal edilmesidir.
Cumhuriyetin
savcıları nerede? 27/09/2017
Güner
YİĞİTBAŞI
Hukukçu
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder